Hjem Borger Sundhed og forebyggelse Tandplejen Kommunal tandpleje Unge 18 til 21 år

Unge 18 til 21 år

Som unge og med alderen 18 til 21 år har du ret til kommunal tandpleje til du fylder 22 år.
Når det er tid til at komme til tandlæge sendes der en Book- selv tid eller indkaldelse via e-boks/Digital post og NemSMS.

Bemærk at eventuel aftale om frit valg hos praktiserende tandlæge du og dine forældre har indgået, mens du var under 18 år, automatisk ophører, når du bliver 18 år og myndig.
Kontakt tandplejen ved spørgsmål. Kontakt til den kommunale tandpleje

Skader på blivende tænder

Hvis du slår de blivende tænder, er det bedst at kontakte en tandlæge samme dag. Er en blivende tand slået helt ud, skal du til tandlæge med det samme. Medbring endelig tanden som skal holdes fugtig i munden eller i mælk.

Vi behandler alle skader indtil du fylder 22 år. Endelig behandling af store tandskader kan ofte først ske i 20-25 års alderen.

Hvis du har en tandskadeforsikring, bør skader på blivende tænder altid meldes umiddelbart efter uheldet.