Hjem Borger Sundhed og forebyggelse Sundhedsplejen Vejledninger sundhedsplejen Vejledninger til kommende og nye forældre

Vejledninger til kommende og nye forældre

Tryg med barn
Trygmedbarn.dk giver kommende og nybagte forældre svar på det meste.

På siden Tryg med barn finder du information om graviditet, fødsel og de første måneder efter fødslen.
Du kan også se videopræsentationer fra 15 af landets største fødeafdelinger. Filmene oversat til engelsk, tyrkisk, arabisk, urdu, pakistansk og grønlandsk.
Obstetrisk Klinik på Rigshospitalet er ansvarlige for det faglige indhold på trygmedbarn.dk, som er lavet i samarbejde med nogle af landets største fødeafdelinger.

Sundhedsstyrelsen
Sundhedsstyrelsens hjemmeside kan du også læse om diverse undersøgelser i graviditeten, sygdomme, vaccinationer m.m.

TrygMor
TrygMor er en gratis telefonrådgivningstjeneste, hvor du kan få vejledning om medicin, naturmedicin og rusmidler i forbindelse med graviditet og amning.

LBGT+
samler information om familiedannelse særligt målrettet LGBT+ personer.

Far for livet
Er du kommende far, nybagt far eller har du som far bare brug for inspiration, viden, råd eller vejledning - så kan vi anbefale dig hjemmesiden Far for livet.
Her kan du finde far/barn aktiviteter nær dig, links til relevante bøger og podcasts - og få gode råd om opdragelse og meget mere.
I Sundhedsplejen er vi opmærksomme på, at begge forældre inddrages i barnets udvikling og omsorgen for barnet.