Hjem Borger Psykiatri og handicap Socialpsykiatrien på Byvejen i Nivå

Socialpsykiatrien på Byvejen i Nivå

Socialpsykiatrien har forskellige tilbud til dig, der måtte være ramt af en sindslidelse eller ramt af særlig psykisk og social sårbarhed.

Vores fornemmeste opgave er:

• At give dig hurtig hjælp til udfordringer og virkningsfuld rådgivning, vejledning og støtte
  • At du oplever, med den hjælp du modtager, at blive tryg i at handle selv, og dermed i stand til selv at kunne håndtere din hverdag
  • At du hjælpes til netværksdannelse og til at få sociale relationer

Vi tager udgangspunkt i at understøtte din egen personlige proces så du kan håndtere hverdagslivet på bedst mulige måde.

Vi kan kontaktes mandag - torsdag fra kl. 8.30 til 14.30 og fredag fra kl. 8.30 til 12 på  72 56 23 00.

Aktiviteter i maj

Aktivitetshus-maj-24.pdf

Vores opgave er at hjælpe socialt udsatte borgere, hvis de ønsker kontakt til os.

Socialpædagogisk støtte i gruppeforløb er forløb, hvor du igennem undervisning, oplæg og samvær med andre får værktøjer til at arbejde med din personlige udvikling.
En af fordelene ved at deltage i en gruppe er, at du kan træne dine færdigheder i samværet med gruppen.

Der er mellem 3 og 8 deltagere i en gruppe, og i mødes ca. en gang om ugen.
Grupperne og de forskellige temaer er tidsafgrænsede, og der kommer løbende nye grupper med nye temaer.

Sådan søger du støtte

Hvis du ønsker råd og vejledning i forhold til tilbud og mulighed for støtte kan du kontakte din sagsbehandler.
Vi vil herefter invitere dig til et møde på Byvejen, hvor du vil møde en medarbejder og en sagsbehandler.

Kontakt os på 25 51 89 50, hvis du ønsker at mødes med en rådgiver og en medarbejder for at søge råd og vejledning eller støtte.

Socialpædagogisk støtte bliver som udgangspunkt bevilliget i tidsafgrænsede forløb §82a (gruppetilbud) eller 82b (individuelt), og du vil i samarbejde med din sagsbehandler og en medarbejder fra Socialpsykiatrien aftale støttens mål og formål.

Støtte fra Socialpsykiatrien er til borgere der har psykisk sårbarhed, sociale problemer eller psykisk funktionsnedsættelse eller psykisk sygdom.
Støtten foregår i et samarbejde mellem dig og støttemedarbejderen.
Støtten er derfor indrettet ud fra, hvad du har brug for støtte til i din hverdag. Det betyder, at du kan få støtte til at udvikle dine færdigheder i forhold til flere forskellige ting, som f.eks.:

• Personlige kompetencer
  • Praktiske opgaver
  • Samvær og sociale kompetencer
  • Deltagelse i samfundslivet

Sådan søger du støtte

Mandag

Kl. 10 – 19.30 har vi åbent i aktivitets og samværstilbuddet ”A-huset”. Der er mulighed for at købe frokost kl 12.30 (smørrebrød) for 25 kr og varm mad kl 17.30 for 35 kr.
Hver anden mandag, har vi en frivillig socialrådgiver. Der kan bookes tid på telefon 72562300. Det er også muligt, at skrive sig på listen der hænger i A-huset.
Vi har en række tilbud af forskellige aktiviteter i løbet af dagen. Læs nærmere i månedsprogrammet for indhold og tidspunkt.

Tirsdag

Kl. 10 – 16 har vi åbent i aktivitets og samværstilbuddet ”A-huset”. Der er mulighed for at købe varm mad kl 12.30 for 35 kr.

Kl 12.30-14.30 har vi åbent for Ungetilbuddet (18-30 år).
Her er mulighed for samvær med andre hvor der spilles spil, kreativ udfoldelse, gåture i området og ture ud af huset.

Torsdag

Vi har en række andre tilbud af forskellige aktiviteter i løbet af dagen. Læs nærmere i månedsprogrammet for indhold og tidspunkt.

Kl. 10 – 14.30 har vi åbent i aktivitets og samværstilbuddet ”A-huset”.
Der er mulighed for at købe brunch kl 12 for 25 kr.

Vi har også en række andre tilbud af forskellige aktiviteter i løbet af dagen. Læs nærmere i månedsprogrammet for indhold og tidspunkt.