Hjem Borger Børn og unge Bekymret for et barn eller en ung

Bekymret for et barn eller en ung

Så hvordan du kan underrette om en bekymring

Privatperson

Som privatperson kan du underrette via din digitale postkasse. Det er op til dig at vælge, om du vil oplyse navn, eller om du vil underrette anonymt. Såfremt du ønsker at underrette anonymt skal dette ske via borger.dk.

Du er også velkommen til at ringe til os på 41 95 45 43 og indgive en underretning.
Såfremt du ønsker at underrette anonymt, skal du oplyse dette, når du ringer og dermed ikke oplyse navn eller relation til barnet eller den unge.

Når Center for Familie og Unge modtager en underretning, indkalder vi sagens parter til en partshøring, hvor underretningen bliver fremlagt. Sagens parter er typisk forældremyndighedsindehaverne og barnet, hvis barnet er 15 år eller mere. Underretningen indgår som akt i sagen, og sagens parter kan få aktindsigt til at se underretningen igen senere.

Når du sender en underretning, er du ikke selv part i sagen. Du bliver derfor ikke indkaldt til partshøring, og du har ikke ret til at følge med i sagen eller få indsigt i sagens akter.

Som udgangspunkt skal du helst sende os underretningen via din digitale postkasse, men du kan også kontakte os på 41 95 45 43.

Ringer du til os med en bekymring, har sagsbehandleren, du taler med, notatpligt og skriver derfor ned, hvad der bliver sagt.

Fagperson

Den sociale døgnvagt

Hvis du, uden for rådhusets åbningstid, har en akut bekymring for et barn, en ung eller en udsat voksen, kan du kontakte den sociale døgnvagt.
Du kan komme i kontakt med os ved at ringe til politiet på telefonnummer 114 og bede om den sociale døgnvagt i Fredensborg Kommune.

Enhver kan indgive en underretning til Fredensborg Kommune, og en underretning kan være skriftlig, mundtlig eller digital.

En underretning skal indeholde oplysninger, der gør, at vi kan identificere, hvem du er bekymret for. Derfor skal du huske at skrive følgende, hvis du har oplysningerne.
  • barnets fulde navn
  • adresse og
  • cpr-nummer
Derudover er der ingen faste krav til indholdet, men vi anbefaler, at du beskriver hvad din bekymring går på.

Det er muligt at indgive en underretning anonymt. Du vil efter at have sendt underretningen modtage en kvittering.

Som udgangspunkt skal du helst sende os underretningen digitalt, men du kan også kontakte os på 41 95 45 43. Dette gælder ikke, hvis du ønsker at være anonym.
Ringer du til os med en bekymring, har sagsbehandleren du taler med notatpligt og skriver derfor ned, hvad der bliver sagt.

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte Center for Familie og Unge.

Den sociale døgnvagt i Fredensborg Kommune

Du kan komme i kontakt med os ved at ringe til politiet på telefonnummer 114, og bede om den sociale døgnvagt i Fredensborg Kommune.

Hold dig opdateret med nyt fra Fredensborg Kommune

Fredensborg Kommune