Hjem Borger Affald og miljø Terrænregulering af landbrugsjord ved Avderød

Terrænregulering af landbrugsjord ved Avderød

Kommunen har givet tillladelse til terrænregulering på en mark øst for Avderød (matr.nr. 2c Avderød By, Karlebo – ca. placering se rød cirkel) for at forbedre den landbrugsmæssige drift.

Terrænreguleringen strækker sig over en periode på ca. 8 måneder. Fra maj til og med december 2024, hvor der vil blive tilkørt og udspredt jord på marken.

Kommunen har miljøscreenet og miljøgodkendt terrænreguleringen og har fastsat en række vilkår for at sikre miljøet og hensynet til de omkringboende.
F.eks. må der kun tilkøres/modtages ren jord uden affald, tilkørsel af jord, og selve anlægsarbejdet må kun foregå på hverdage kl. 7-18.
Der er stillet vilkår om støjgrænser. Hvis støj og støv efter kommunens vurdering giver anledning til væsentlig gene for omkringboende, kan kommunen kræve afværgende tiltag.

Henvendelser vedr. terrænreguleringen rettes til miljoe@fredensborg.dk  eller på miljøtelefonen på 72 56 59 07.

Hold dig opdateret med nyt fra Fredensborg Kommune

Fredensborg Kommune