Skip til hoved indholdet

AI Chatbot hjælper dig med at få svar

AI Chatbot

Ny AI-chatbot på kommunens hjemmeside gør det let af få svar.

Det skal være let at finde information og svar på kommunens hjemmeside. Det kan kommunens nye chatbot – som er baseret på kunstig intelligens – nu hjælpe borgerne med

Fredensborg Kommunens nye chatbot på kommunens hjemmeside er designet, så den er tilgængelig for alle. På telefoner kommer chatbotten frem bag kommunens byvåben i nederste højre hjørne - lige ved tommelfingeren. På PC'ere kommer den direkte frem i sin egen boks og spørger, hvad den – som digital assistent - kan hjælpe med.

Herefter kan brugerne i et helt almindeligt sprog spørge om alt. Chatbotten svarer ved hjælp af kunstig intelligens, men kun om indhold på kommunens hjemmeside.

”Vores mål er, at ingen borgere skal føle sig udeladt eller have svært ved at finde de oplysninger, de har brug for. Med den nye chatbot-løsning – som baserer sig på kunstig intelligens (AI) - gør vi det derimod markant lettere for borgerne både at spørge og få let forståelige svar om alt det, som kommunen beskæftiger sig med og som vi ved, borgerne ofte spørger om”, siger borgmester Thomas Lykke Pedersen, og fortsætter:

”En ekstra fordel er, at vores chatbot også kan oversætte indholdet til flere sprog, som vi har udvalgt. Det er lige nu engelsk, italiensk, polsk, tysk og ukrainsk. Denne funktion sikrer, at alle brugere får en god oplevelse, uanset hvilket sprog de foretrækker”, siger borgmesteren og nævner, at Fredensborg Kommune blot er den anden kommune i landet, som bringer kunstig intelligens i spil med en chatbot på hjemmesiden.

Det skal være let at finde information og svar på kommunens hjemmeside. Det kan kommunens nye chatbot – som er baseret på kunstig intelligens – nu hjælpe borgerne med

Hold dig opdateret med nyt fra os

Fredensborg Kommune

Egevangen 3 B
2980 Kokkedal

Alle EAN-oplysninger

Telefon: +45 72 56 50 00
fredensborg@fredensborg.dk

Mere fra os

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback