Selvtræning for dig

Du skal være pensionist og modtage førtidspension eller folkepension for at kunne blive tilmeldt selvtræning.
Prisen er 150 kr. pr måned.

Selvtræningstider på centrene

Selvtræningstider vil variere fra sted til sted, da træningsfaciliteterne primært benyttes til genoptræning af henviste borgere i dagtimerne. Vi bestræber os på at giver jer så gode rammer for selvtræning som muligt. Men der kan i perioder være behov for at inddrage selvtræningstid for at skabe plads til et øget antal henviste genoptrænings-forløb.  Se lokale opslag for aktuelle træningstider

I selvtræningstiderne er det også muligt for terapeuterne at være i salen med borgere der skal instrueres i selvtræning eller have individuel opfølgning.  Der vil ikke være en fast terapeut tilknyttet salen i selvtræningstiden, så der er vigtigt at du kan træne på egen hånd efter dit program.

Center  Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag  Weekend / helligdage
Egelunden

07-08
12-13
15-16

07-08
12-13
15-16

07-11
12-13
15-16

07-08
12-13
15-16

07-08
12-13
15-16

Lukket
Mergeltoften
Kræver nøgle til dør efter 15

07-08
12 -13
16-20

07-08
12 -13
16-20
07-10
12 -13
16-20
07-08
12 -13
16-20
07-08
12 -13
15-20
Med nøgle fra 7 - 20
Øresundshjemmet

07-12.30
16-20

07-09
16-20

07-11
16-20

07-12.30
16-20

07-09
16-20

07-19

Skovgården

07-09
16-19

07-09
12-13
16-19

07-09
16-19

07-09
12-13
16-19

07-09
12-13
16-19

07 - 19
Lystholm 

07-08
12-13
15-20

07-08
12-13
18-20

07 - 20

07-08
12-13
15-20

07-08
12-13
15-20

07 - 20
Benediktehjemmet Lukket Lukket Lukket Lukket Lukket Lukket

 

Selvtræning hjemme

Herunder finder du 4 forskellige træningsprogrammer som kan laves hjemme i stuen uden brug af en masse forskelligt udstyr.

Et af programmerne kræver dog en elastik, der evt. kan købes i sportsforretningerne, hvis du ikke allerede har en.

Træningsprogrammerne indeholder en grundtræning, der hjælper med at vedligeholde styrken i hele kroppen. De er inddelt i niveauer således, at du kan vælge de øvelser der passer til dit funktionsniveau. Start med niveau 1 og øg dit niveau, når du føler dig klar til det.

Vi anbefaler, at du træner med øvelserne 2-3 gange om ugen og derudover holder dig aktiv med gåture, cykelture og lignende – alt tæller.

Du skal være opmærksom på, at du ikke må få smerter af øvelserne, men at muskelømhed en dags tid efter er fint. Hvis du oplever, at en øvelser giver smerter skal du ikke fortsætte med denne. Kig evt. i nogle af de andre programmer for inspiration til andre øvelser.

Under hver øvelse er angivet, hvor mange gange øvelsen anbefales at gøre (reps) og hvor mange gange man skal gentage serien af øvelser(sets).

God fornøjelse.

Vil du selvtræne med telefonen eller Ipad?

Har du en Iphone eller Ipad kan du desuden gratis downloade ICURA’s trænings-App med øvelser du selv kan sammensætte efter behov.
Du søger på ”ICURA light” og følger anvisningerne.

Har du en Androidtelefon kan App’en søges via Google Play.

Denne App giver mulighed for at se øvelser på video og følge din træningsindsats.