Hjem Borger Klima og energi Varme Få inspiration til valg af ny varmeforsyning

Få inspiration til valg af ny varmeforsyning

Vi har en vision om, at hele varmeforsyningen i kommunen er fossilfri senest i 2035.
Derfor hjælper vi borgerne med at finde alternativer til fx olie- og naturgasfyr.

Få inspiration til valg af ny varmeforsyning

Går du med tanker om at skifte dit olie- eller naturgasfyr til noget mere grønt?
På sparenergi.dk kan du finde information om, hvilke alternative varmeforsyningsløsninger der er attraktive for dig.

Gå sammen med dine naboer om en fælles varmeforsyning

I nogle områder med tæt, -lav bebyggelse, fx række- og kædehuse, hvor der ikke er mulighed for fjernvarme, kan det være relevant at gå sammen om en fælles varmeforsyningsløsning.
Af hensyn til støj kan det være uhensigtsmæssigt at placere individuelle varmepumper til hver bolig. Her kunne fx en stor fælles varmepumpe i stedet være en løsning.

Synes du det lyder interessant?
Energicenteret tilbyder gratis rådgivning til boligkvarterer, hvor det kan være en løsning.
Kontakt Energicenteret og hør mere på 72 56 59 04 eller klima@fredensborg.dk