Hjem Borger Foreninger og fritidsliv Foreninger Lån af lokaler og anlæg

Lån af lokaler og anlæg

Foreninger har mulighed for at låne lokaler og fritidsfaciliteter til foreningsaktiviteter.
Lån sker efter lokalereglerne. Lokalregler-2018.pdf

Vær opmærksom på, at foreninger, grupper og andre inden lån af lokaler, skal aflevere erklæring om indhentelse af børneattest til Center for Kultur og Sundhed.

Spørgsmål

Hvis I har spørgsmål til lokalebooking kan I altid kontakte Kultur og Sundhed på aktivfredensborg@fredensborg.dk

Foreninger, aftenskoler m.fl. skal ansøge om lokaler og fritidsfaciliteter til sæsonen 2024/2025 via bookingportalen.

Sæsonen begynder den 1. august 2024 og slutter den 31. juli 2025.

Ansøg via bookingsystemet
Det er kun muligt at ansøge i perioden 15. februar til 17. marts 2024.

Ansøgninger skal indsendes via bookingportalen

Der kan forventes svar omkring 1. maj.

Husk at indsende en 2024 erklæring om indhentelse af børneattester
Erklæringen kan også indsendes digitalt med MitID - erklæring om børneattester 2024

Du kan også finde erklæringen i papirformat til print inde på bookingportalen.

Få hjælp til at ansøge

• Hjælp via telefon på 72 56 22 96
    Ønsker du hjælp til brugen af bookingsystemet, er du altid velkommen til at ringe i rådhusets åbningstid.
    Hvis der optaget, kan du lægge en besked eller aftale et tidspunkt for en opringning via aktivfredensborg@fredensborg.dk

Hjælp til et større antal bookinger skal aftales forud.

Fredensborg Kommune har 3 kunstgræsanlæg til fodbold på henholdsvis Humlebæk Stadion, Fredensborg Stadion og Karsemosegård Idrætsanlæg i Nivå.

Kunstgræstider i vintersæsonen løber fra 1. oktober til 31. marts.

Ansøgningsskemaer i Excel format kan bestilles på fritid@fredensborg.dk

Oversigter med banefordelingen for 2022/23 kan hentes her

Fredensborg_Stadion-_2022_2023.pdf

Karsemosegaard_Stadion_2022_2023.pdf

Humlebaek_Stadion_-2022_2023.pdf

Sådan foregår det

Klubbernes ansøgninger om kunstgræsbaner for vintersæsonen foregår i perioden 14. august til 30. august.

Herefter er det de fire klubber; Fredensborg Boldklub og Idrætsforening, Karlebo Idrætsforening, Humlebæk Boldklub og Nivå-Kokkedal Fodboldklub, der udarbejder fordeling af kunstgræsbanerne for vintersæsonen.

Svar på ansøgninger forventes omkring 15. september.

Klubberne har den løbende dialog med andre foreninger og brugere af anlæggene om brug af banerne eller andre forespørgsler, der måtte komme i forbindelse med kunstgræsbanerne.
Kampafvikling skal også aftales indbyrdes på de forskellige anlæg.

Kontakt Fredensborg Boldklub og Idrætsforening (FBI), Karlebo Idrætsforening (KI), Humlebæk Boldklub (HB) eller Nivå-Kokkedal Fodboldklub (NKF).

Brug i dagtiden kontakt administrationen ved Hanne Jensen på hje@fredensborg.dk , fritid@fredensborg.dk  eller telefon 72 56 22 44.

Hvordan låner du lokaler?
Du skal søge lokaler ved at sende en forespørgsel via Bookingportalen.
Du kan både søge om enkeltlån og sæsonlån.

Du får login til Bookingportalen ved at ansøge om adgang på forsiden af portalen eller ved at skrive til aktivfredensborg@fredensborg.dk

Regler for lån af lokaler
For at kunne låne kommunale lokaler skal alle foreninger, grupper og andre aflevere ”erklæring om indhentelse af børneattest” til Center for Læring, Fritid og Sundhed..

Afleveringen af erklæring om børneattest  er et lovkrav ifølge Folkeoplysningsloven.
Læs mere om det under Tilskud, regnskab og børneattester

Rygning forbudt
Der er indført totalt rygeforbud i Fredensborg Kommune. Rygeforbuddet omfatter alle kommunale lokaler, herunder haller samt udendørs arealer.

Biblioteket stiller gratis mødelokaler til rådighed for kommunens foreninger. Fredensborg Bibliotek har tre lokaler, Humlebæk Bibliotek og Nivå Bibliotek har to.

For at låne lokaler skal man repræsentere en ikke-kommerciel forening med adresse i Fredensborg Kommune.
Lokalerne skal reserveres på forhånd.

Det er muligt at reservere et fast ugentligt eller månedligt tidspunkt et helt år ad gangen.

Lån af lokaler på biblioteket

Mødelokale eller sal under 800 kvadratmeter

300 kr. pr. time

Idrætshal eller lokale over 800 kvadratmeter

700 kr. pr. time

Fodboldbane/kunstgræsbane 11-mands

400 kr. pr. time

• Privatskoler
  • Folkeoplysende foreninger med hjemsted uden for Fredensborg Kommune til sæsonlån.
  • Særlige formål. Enkeltpersoner, organisationer eller virksomheder kan under visse betingelser leje ledige lokaler og anlæg til arrangementer selv om de er kommerciel udbyder. Arrangementet skal komme borgerne i kommunen til gode og der må ikke sælges produkter. Formålet skal være almennyttigt så som fx borgeroplysning om sundhed, netværksskabende eller byudviklende. Ansøgningen behandles på baggrund af en konkret vurdering.

Der er indført totalt rygeforbud i Fredensborg Kommune.

Kontakt til kultur

Rådhuset, Egevangen 3B