Hjem Borger Foreninger og fritidsliv Få styr på skovens dyr

Få styr på skovens dyr

I skoven bor der rigtigt mange forskellige dyr. Nogle er bittesmå, andre er store.
Nogle kan bedst lide at være nede på jorden, andre vil op i træerne, og nogle kan lide at tage på opdagelsesture
i et større område. Det fine er, at naturen tilbyder levesteder som passer til næsten enhver smag.

Nu kan du lære nogle af skovens dyr og deres levesteder at kende.
Ni steder i Krogerupskovene kan du, i maj og juni måned, finde figurer af dyr, der er placeret på deres typiske levested.
På bagsiden af figuren er der en kort beskrivelse af arten og lidt om, hvordan den lever.

Folder-Faastyrpaaskovensdyr-Krogerupskovene.pdf. Den ene viser kun en plet på kortet hvor dyret befinder sig.

Hvis du vil have lidt mere hjælp, så kan du vælge FACIT-Folder-Faastyrpaaskovensdyr-Krogerupskovene.pdf her får du GPS-koordinater som du kan indtaste på din mobil samt oplysninger om hvilket dyr du skal kigge efter de forskellige steder.

Lodtrækning på facebook

Du kan også være med i lodtrækningen om bogen ”100 danske smådyr helt tæt på” af Lars Kristensen:
Læg et billede af et af de dyr du har fundet, gerne sammen med dig selv, ud i facebookgruppen
Faastyrpaaskovensdyr

Tre vindere trækkes den 1. juli 2024.

Kom med til indvielsen

Onsdag den 24. april fra kl. 16.30 til kl. 18.
Der er ikke fælles start. Du møder bare op i ovennævnte tidsrum, når det passer dig.
Du starter ved indgangen til skoven overfor Krogerupvej 19 i Humlebæk.
Hvis du kommer i bil, så kan du parkere ved Krogerupvej 21. Følg skiltning til Skolen i Virkeligheden.

Til indvielsen byder vi på frugt, lidt at drikke og en bolle, og du får mulighed for at høre mere om nogle af de dyr du kan finde.
Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig, senest søndag den 21. april kl. 23.